12 czerwca 2012

WYCIECZKA DO TORUNIA

W dniach 5 i 6 czerwca wybraliśmy się na wycieczkę autokarową do Torunia. Na zbiórkę stawiliśmy się wraz z klasą 4e oraz wychowawcami. Wyjechaliśmy o godz. 7:20 spod budynku naszej szkoły. Jechaliśmy dość długo. Po drodze zatrzymaliśmy się w Golubiu - Dobrzyniu. Tam zwiedzaliśmy zamek.

Następnie udaliśmy się do Torunia. Na rynku mogliśmy kupić pamiątki i pierniki z których to miasto słynie. Największą atrakcją okazało się pieczenie tradycyjnych ciastek w Muzeum Piernika.

Po zabawie przyszedł czas na zwiedzanie. Pani przewodnik zaprowadziła nas do kościoła pod wezwaniem Najświętrzej Maryi Panny.

Następnie udaliśmy się przed dom Mikołaja Kopernika.
Wąskimi uliczkami przeszliśmy pod Krzywą Wieżą, z którą związana jest legenda o pewnym zakochanym zakonniku.

Dalsza trasa naszej wycieczki prowadziła do hotelu , gdzie mogliśmy odpocząć. A drugiego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy do Grodu Foluszek. Główną atrakcją okazał się być konkurs strzelania z kuszy. W Grodzie Foluszek mogliśmy poczuć się jak  średniowieczni rycerze i rzemieślnicy. Podążając szlakiem naszej wycieczki udaliśmy się do Brodnicy. Podziwialiśmy ruiny zamku Krzyżackiego.

Około 19:00 nasza wycieczka dobiegła końca. Nadszedł czas na powrót do domu, a nam szkoda było wracać. To był naprawdę udany wyjazd. Okazał się być wspaniałą lekcją historii. Przeniósł  nas kilka wieków wstecz.

Sprawozdanie z wycieczki opracował
Mateusz Orzechowski
2012-06-06 TORUŃ

Anonimowy pisze...

Dziękujemy uczennicom i uczniom z kl. 4a za udział w wycieczce. Bardzo miło nam, że mogliśmy razem wziąć udział w tym wyjeździe.
Klasa IVe
wraz z wychowawczynią
M.Sycik

Anonimowy pisze...

Wycieczka była bardzo ciekawa.Poznalismy tajne receptury wypiekanych pierników.Chciałabym pojechać tam jeszcze raz.

Wiktoria Gajewska kl.4a

na wycieczce było super najbardziej mi się podobało w Grodzie Foluszek można tam było robić naczynia z gliny,strzelać z kuszy, walczyć mieczem i wypiekać chleb.