4 lutego 2011

Baśniowy Tydzień

W dniach 7 - 11 lutego odbędzie się w naszej szkole "Baśniowy Tydzień". To kolejne zadanie w ramach realizowanego w naszej szkole projektu "Comenius". Przewidziano wiele różnych spotkań, pokazów, zabaw i konkursów zarówno w klasach młodszych, jak i starszych.
Nas czeka "Baśniowy konkurs" sprawdzający znajomość najpopularniejszych baśni znanych autorów.  Będzie też zadanie twórcze - tworzenie własnej baśni. 
Co to jest baśń i jakie ma cechy omawialiśmy dzisiaj na zajęciach. Wiele informacji i ciekawych zadań oraz teksty niektórych baśni znajdziecie na stronie: Podróż w krainę baśni.


W klasach trzecich obowiązuje znajomość baśni następujących autorów (teksty baśni - po kliknięciu myszką w tytuł):



Hans Chrystian Andersen
          "Słowik"
          "Stokrotka"
          "Dziewczynka z zapałkami"








bracia Grimm
         "Śpiąca królewna"
         "Królewna Śnieżka"
         "Kopciuszek"







Charles Perrault
        "Wróżki"
        "Kot w butach"






Co nas czeka w "Baśniowym Tygodniu"?

7.02. -  poniedziałek: 
  • bal karnawałowy pod hasłem "W krainie baśni" - można się przebrać za baśniową postać;
8.02. - wtorek:
  • konkurs tworzenia własnej baśni - to zadanie dla chętnych dzieci;
9.02. - środa:
  • konkurs sprawdzający znajomość przeczytanych baśni - dla wszystkich dzieci (Czytajcie zatem bardzo uważnie!);
  • przedstawienie szkolnego koła teatralnego p.t. "Kopciuszek";
  • Uwaga! Tego dnia przebieramy się za baśniową postać lub przynosimy jakiś rekwizyt związany z wybraną baśnią.
10.02. - czwartek:
  • niespodzianka! :))
11.02. - piątek:
  • podsumowanie "Baśniowego Tygodnia", wspólne czytanie wybranych baśni;
Mamy nadzieję, że będzie to tydzień pełen wrażeń i świetnej zabawy. :)

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

najbardziej podoba mi się baśnie braci Grimm :)

Kinga Skrobisz

Anonimowy pisze...

Nie które z tych baśni już przeczytałam i polecam innym by się z nimi zapoznali.Miłego oglądania.

EWA SZUBKA

Anonimowy pisze...

NAJBARDZIEJ BODOBA MI SIĘ KSIĄŻKA POD TYTUŁEM SŁOWIK WIKTORIA GAJEWSKA

Anonimowy pisze...

Przeczytałam ostatnio baśnie, których do tej pory nie znałam. Najbardziej z nich spodobała mi się baśń "Wróżki", natomiast baśń "Stokrotka" nie przypadła mi do gustu :-). Klaudia.

Anonimowy pisze...

Polecam baśń "Słowik" strasznie śliczna baśń .łzy nawet mi poleciały z oczu